Translated by Google Translate

NL EN US DE FR PL CZ ES PT SE HU GR RO SK JP CN AE IL

E&R Classics
Kleiweg 1 5145NA Waalwijk, Hollandia
+ 31 416 751 393

December 25 és 26 (karácsony) ZÁRVA - december 27, 28 és 30 nyitva
Menj a leltárba Adja el az autómat

Jaguar XK120

A Jaguar XK120 egy sportkocsi, amelyet Jaguar gyártott az 1948-1954 között. Jaguar első sportkocsija volt az SS 100 óta, amely leállította a gyártást az 1940-ben. Az XK120 az 2 London Motor Show-nál nyílt 1948-ülésként és roadster-ként indult, mint az új Jaguar XK motor bemutató autója. A kijelző autó volt az első prototípus, amely majdnem azonos volt a gyártási autókkal, kivéve, hogy a szélvédő egyenes külső pillérei a gyártási változatnál görbültek. A roadster érzést keltett, ami meggyőzte William Lyont (Jaguar alapítója és tervezőfőnöke), hogy tegye azt a termelésbe. Az 1948-tól kezdődően az első 242 autók favázas, nyitott, kétüléses alumínium panelekkel rendelkeztek. A gyártás az 1ct vagy az 51kg nehezebb acélra vált az 1950 korai korában. Az "120" az alumínium autó 120mph csúcssebességére utalt, ami a világ leggyorsabb gyártási gépévé tette. Az 1949-ben az első termelési roadster-t a Clark Gable-nak szállították. Végső soron az XK120 két nyílt változatban vált elérhetővé, először egy nyitott kétüléses úton, amely az Egyesült Államokban ismert, mint úttest, majd drofead coupé (DHC) az 1953-ben; és 1951-ben is zárt vagy fix fejű kupé (FHC). 30, 1949 májusban az üres Ostend-Jabbeke autópályán, Belgiumban, az XK120 prototípusa az 132.6mph ellentétes irányú átlagát érte el. Az 1950-ben és az 1951-ban, egy francia, ovális pályán, az XK120 roadsters az 100mph-re átlagolták az 24 órát és az 130mph-t egy órára. Az 1952-ben egy rögzített fejű kupé számos világrekordot vett fel a sebesség és a távolság tekintetében, amikor átlagosan 100 mph volt egy héten. A roadsters is sikeres volt a versenyben és a versenyben.

Jaguar Classic autók eladó

Az első roadsters a késői 1948 és a korai 1950 között épült. Az 1950 modellévtől kezdődően az összes későbbi XK120-ot sajtolt acél testekkel tömegesen gyártották. A DHC és az FHC változatok, melyek a roadsters-nél luxusabbak voltak, szélvédő ablakokkal és faburkolatokkal rendelkeztek a műszerfalon és a belső ajtókupakon. Az ötvözött hengerfejekkel és a kétoldalas merülési SU karburátorokkal az 3.4L egyenes-6 XK kettős felsőrésszel rendelkező motorja viszonylag előrehaladott volt egy időigényes gyártású egység számára. A szabványos 8: 1 tömörítési arány 160bhp-t fejlesztett ki 80 oktán üzemanyaggal. A korai autók nagy részét exportálták; az 7: 1 alacsony tömörítésű változata, ennek következtében csökkentve a teljesítményt, fenntartva volt az Egyesült Királyság piacán. A Jaguar gyár a sajtóhoz nagyobb nyomási arányú roadstert biztosított. Az újságírók tesztelhetik a modell optimális teljesítményét Belgiumban, hosszú, egyenes szakaszon, Jabbeke és Ostend között. Az XK motor alapterülete, később 3.8 és 4.2 literes változatokká változott, a késői 1980-ekig tartott. Minden XK120-nál független torziós rúd elülső felfüggesztés volt, a hátsó fél-elliptikus levélrugók, a keringő golyós kormányzás, a teleszkóposan állítható kormányoszlop és az egész 12 dobfék, amelyek hajlamosak elhalványulni. Néhány autót alumínium fékezett dobfékkel szereltek fel, hogy segítsen leküzdeni az elhalványulást. A roadsters könnyű vászon teteje és levehető oldalsó képernyők az ülések mögé kerülnek, és a barchetta-stílusú ajtók nem rendelkeztek külső fogantyúkkal; ehelyett volt egy belső húzózsinór, amely az oldalsó képernyőkön egy nyíláson keresztül volt elérhető. A szélvédőt el lehet távolítani az aeroszkópokkal való helyettesítésére. A drofead kupé (DHC) párnázott, bélelt vászonfestékkel rendelkezik, amely visszahúzva a hátsó fedélzetre hajtott, és a felnyitó ablakok nyitó negyed fényeivel. A lapos üveg 2-es szélvédőt egy acél keretbe állították be, amely a testbe integrált és ugyanolyan színűre festett. A DHC-n és az FHC-ben a műszerfalak és az ajtókupakok fűrészeltek voltak, míg a spártai útszakaszok bőrből készültek voltak. Valamennyi modellen a hátsó kerékdarabokból levehető levehetők voltak, amelyek javították az áramvonalas megjelenést. Az opcionális középső zárral ellátott vezetékes kerekekkel felszerelt gépkocsiknál ​​a csattanásokat elhagyták, mivel nem biztosítottak elegendő távolságot a krómozott, 2-fülű Rudge-Whitworth csomópontokhoz. A krómozott drótkerék opcionális volt az 1953-tól. A drótkerékeken kívül a Speciális berendezések változatának (az Egyesült Államokban M-verziónak nevezett) frissítései közé tartozik a megnövelt teljesítmény, a merevebb felfüggesztés és a kettős kipufogórendszer.

Jaguar XK120 vásárlása?

Novemberben 1949 A Motor magazin egy XK120 roadster tesztelt. Ez a HKV 455 néven regisztrált előgyártó autó volt az első prototípus. Ez volt az 1948 London Motor Show megjelenítési modellje is. A tesztelés során az 8: 1 tömörítési aránya volt, alátámasztással volt felszerelve, és a motorháztetővel és a oldallapokkal a helyén futott. A magazin 124.6mph-ről, 0-ról 60 mph-re, 10.0 másodpercben és 19.8 mérföldenként üzemanyag-fogyasztásról számolt be.

Jaguar XK120

E & R Classics, a Jaguar klasszikus autó szakembere!

Kattintson ide a leltár megtekintéséhez

Milyen előnyei vannak a Jaguar XK120 autó vásárlásának az ER Classics-on?
- A klasszikus autók nagy választéka eladó
- Minden gépkocsit gondosan ellenőriznek a műhelyünk
- MOT, hegesztés és belső eljárások a Jaguar XK120 autójához
- Speciális oldtimer mechanikaink gondoskodhatnak az összes eljárásról
- A javítások, a karbantartás és a személyre szabott igények kielégítése érdekében gondoskodunk
- A Jaguar XK120 autójának teljes felújítása
- A klasszikus autót bármely európai országba szállíthatjuk