NL EN US DE FR PL CZ ES PT IT SE HU GR RO SK JP CN AE IL

E&R Classics
Kleiweg 1 5145NA Waalwijk, Hollandia
+ 31 416 751 393

December 6., vasárnap EXTRA NYITVA 12: 00-16: 00 között
Menj a leltárba Adja el az autómat

Jaguar E-Type sorozat I

Március 1961 az I. sorozat bevezetése, kezdetben csak exportra. A belföldi piac elindítása négy hónap múlva jött 1961 júliusban. Az autók ebben az időben használták az XK3.8S-től a tripla SU karburált 6 literes hathengeres Jaguar XK150 motort. A korábban épített autók külső motorháztető reteszeket alkalmaztak, amelyeknek egy szerszámot kellett nyitniuk és lapos padlóval rendelkezniük kellett. Ezek az autók ritkák és értékesebbek. Ezután a Jaguar E-Type 1963 padlót több lábtérre tették, és az ikerpajzs-reteszek az autó belsejébe költöztek. Az 3.8-literes motort 4.2 literre emelték októberben.
Minden E-Types független tekercsrugó hátsó felfüggesztés volt, torziós rúd elülső végével, és négy keréktárcsa fékkel, hátul a fedélzeten. A Jaguar az egyik első járműgyártó volt, aki az XNXX-ben az XK150-től szabványos tárcsafékeket szerelt. Az 1958 sorozat felismerhető üvegfedő fényszórókkal (1-ig), kis "szájnyílás" elöl, jelzőlámpák és hátsó lámpák a lökhárítók felett és kipufogógáz-tippek a hátsó számlap alatt.

Jaguar Classic autók eladó

Az 3.8-literes Jaguar E-Type 1965 autók bőrkárpitos vödör ülésekkel, alumíniummal díszített középső műszerfalral és konzollal, valamint egy Moss négyfokozatú sebességváltóval rendelkeznek, amely nem tartalmaz szinkronizálást az első sebességfokozathoz ("Moss doboz"). Az 4.2-literes autók kényelmesebb ülésekkel, továbbfejlesztett fékekkel és elektromos rendszerekkel, valamint minden szinkronizált négyfokozatú sebességváltóval rendelkeznek. Az 4.2-literes autóknak is van egy jelvénye a csomagtartóban, amely a "Jaguar 4.2 Liter E-Type" -et hirdeti. Az opcionális kiegészítők közé tartoztak a krómozott kerekek és a levehető merevlemez az OTS számára.

A kupé 2 + 2 változatát a Jaguar E-Type 1966-os modellel egészítették ki. A 2 + 2 automata sebességváltó lehetőségét kínálta. A karosszéria 9 hüvelyk (229 mm) hosszabb, és a tető szöge eltér a függőlegesebb szélvédővel. (ez téves feltételezés, az S1 OTS, a kupé és a 2 + 2 azonos rake szélvédővel rendelkezett). A roadster szigorú kétüléses maradt.
Kevésbé ismert, az 1. sorozat gyártásának végén és az alábbiakban említett „1½. Sorozat” átmeneti szakasza előtt nagyon kevés 1. sorozatú gépkocsit gyártottak nyitott fényszórókkal. A gyártási dátum ezeken a gépeken eltérő, de jobb oldali vezetésű az űrlapgyártást 1968 márciusában ellenőrizték. Az ilyen gyártott autók alacsony száma miatt az összes gyártott E típus közül a legritkábbak.

I. sorozatú évek:
Jaguar E-Type 1961
Jaguar E-Type 1962
Jaguar E-Type 1963
Jaguar E-Type 1964
Jaguar E-Type 1965
Jaguar E-Type 1966
Jaguar E-Type 1967
Jaguar E-Type 1968

Az 1. sorozatot követően 1967–1968-ban egy átmeneti autósorozat készült, amelyet nem hivatalosan „1½-os sorozatnak” hívtak, és amelyek külsőleg hasonlítanak az 1-es sorozathoz. Az amerikai nyomás miatt az új funkciók a nyitott fényszórók, a különféle kapcsolók és az amerikai modellek némi hangolása. Néhány 1½-os kategóriájú autó iker ventilátorral és állítható üléstámlával is rendelkezik. A 2. sorozat jellemzőit fokozatosan vezették be az 1. sorozatba, létrehozva a nem hivatalos 1½-os autókat, de mindig az 1. sorozat karosszériájával.
Egy nyitott, 3.8 literes autót, amely valójában az első ilyen gyártású autó lett, 1961-ben tesztelte a The Motor című brit magazin, amelynek végsebessége 149.1 mph volt, és 0-60 km / h-ra gyorsulhat. ) 0 másodperc alatt. Az üzemanyag-fogyasztás 97 mérföld / birodalmi gallon volt. A tesztautó 7.1 fontba került az adókkal együtt.

Jaguar E-Type sorozat I vásárlása?

A népszerű motoros folyóiratok, mint például a The Motor, az Autocar és az Autosport magazinok közúti tesztelésre benyújtott autókat kifejezetten a Jaguar munkái készítették, hogy a standardnál jobb teljesítményt adjanak. Ez a munka a motor kiegyensúlyozásával és finom munkájával jár, mint például a hengerfejek áramlása, és még nagyobb átmérőjű bemeneti szelepek felszerelésével is.

Mindkét jól ismert 1961 közúti tesztautó: az E-típusú Coupe Reg. Az 9600 HP és az E-típusú Convertible Reg 77 RW-t szintén tesztelték a Dunlop Racing Tires-sel, amelyek nagyobb gördülési átmérővel és alacsonyabb húzóhatással rendelkeztek. Ez elmagyarázza, hogy az 150 mph (240 km / h) maximális sebessége az ideális vizsgálati körülmények között történt. A szabványos 6-henger 3.8-literes E-típusú motorok maximális biztonságos fordulatszáma 5500 rpm. A későbbi 4.2-Liter egységek piros jelzéssel rendelkeztek a fordulatszámlálón csak az 5,000 fordulatszámról. A maximális biztonságos motorfordulatszám ezért 127mph és 137mph az 5,500 fordulatszámkorlátnál. Mindkét tesztautónak az 6000-on végzett közúti vizsgálat során a legnagyobb sebességfokozatban kell elérnie vagy meghaladnia az 1961 fordulatszámot.

Jaguar E-Type sorozat I

E & R Classics, a Jaguar klasszikus autó szakembere!

Kattintson ide a leltár megtekintéséhez

Milyen előnyökkel jár a Jaguar E-Type I sorozatú autó megvásárlása az ER Classics-on?
- A klasszikus autók nagy választéka eladó
- Minden gépkocsit gondosan ellenőriznek a műhelyünk
- MOT, hegesztés és belső eljárások a Jaguar E-Type I-es autójához
- Speciális oldtimer mechanikaink gondoskodhatnak az összes eljárásról
- A javítások, a karbantartás és a személyre szabott igények kielégítése érdekében gondoskodunk
- A Jaguar E-Type I-es autójának teljes felújítása
- A klasszikus autót bármely európai országba szállíthatjuk